Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
11.08.2012 19:07 - Пракаш - това НЕ е йога!
Автор: gerdan Категория: Лични дневници   
Прочетен: 14093 Коментари: 10 Гласове:
1

Последна промяна: 01.10.2012 12:15

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg


И така: След като този „преподавател
по йога се качи на гърба ми и го натиска към краката ми в продължение на няколко минути, а аз дори не можех да издам звук, камо ли да кажа да се махне, сега съм с ужасни болки в горната част на гърба и врата. О, забравих да спомена, че той си позволява да изпуква гърбове и вратове. Не знам нито къде го е учил това, нито в коя йога се практикуват такива нелепи неща, нито пък съм давала съгласието си за това.


Чували ли сте за Пракаш? Прехвален йога. Води часове в София, предимно в Кемпински. И аз имах „щастието” да слушам за него. Бил пригодил йога за нашия динамичен свят, много интензивни били заниманията, та пот се леело яко. Малко се чудех каква ли е тази йога и накрая една приятелка ме убеди да ида и да видя сама.

 

Отидохме. Почнаха се едни упражнения, които нямат ама съвсем нищо с йога. Защото аз съм била на йога при двама различни преподаватели в София. Доколкото знам, йога има леки и нежни движения, гъвкавост се постига чрез дишане и правиш упражненията доколкото можеш. Никой не ти скача на гърба, нито забива коляно в него, за да те изпука принудително, нито пък ти изпращява вратните прешлени, докато леко си се разсеял в някоя посока.

 

Йогата при Пракаш е гротеска. Не мога да повярвам, че ми се случи. Беше нещо като пародия и групово изнасилване. Пародия, защото не направихме нито  една асана. ... Изнасилване - не в сексуалния му аспект, а психологическо, защото този наглед усмихнат индиец, се мята кръвожадно по гърбовете на хората и скача отгоре им. Това прави при упражнението, когато сте седнали на земята с изпънати крака и се опитвате с длани да стигнете ходилата си. Е, аз ги стигах, но той има програма максимум – да ти забие лицето в земята и яко да се забавлява на гърба ти, правейки в същото време шоу на групата, като сипе „закачки” и подигравки към намиращия се под него практикуващ. Нищо, че аз едва намерих сили да кажа: Слез, моля те! Боли! – той започна да се хили демонстративно пред цялата група, да скача още повече върху гърба ми, причинявайки ми още по-голяма болка и изкарвайки всичкия ми въздух от дробовете. В следствие на това нито можех да извикам или помоля за нещо, а дори липсата на кислород започна леко да ме замайва и аз почнах да се чудя ще свърши ли това или ей сега той ще ми прекърши гръбнака или пък може би ще се задуша и така мъките ми по-бързо ще свършат. Когато най-сетне се махна от гърба ми (повярвайте – буквално целият се качва на гърба, като сяда на петите си и натиска гърба ви с длани), опитах да си поема въздух, но ето ти нова изненада, аз още зашеметена – той хвана раменете ми, заби коляно в гърба ми и след малко натиска рязко, а всички прешлени по гръбнака ми изпращяха, и това придружено отново с болка. Аз пак извиках от болка, а той продължи да се хили. ...  В края на „заниманието” си тръгнах с ужасни болки в горната част на гръбнака, дясното рамо и врата. Наистина ми е трудно да повярвам. Човек може да бъде осакатен по този начин!!!

 

Не мога да повярвам, че това се случва! Няма ли кой да контролира т.нар. учители и инструктори? Няма ли асоциация по йога? И въобще ... въобще не ви съветвам да ходите при него! А ако някой има възможността, нека постави въпроса пред институциите – кой дава разрешение за водене на спортни занимания, проверява ли някой квалификацията на инструкторите?

 

Желая ви здраве и късмет!



Тагове:   йога,   пракаш,


Гласувай:
1



1. psih - ...
11.08.2012 19:55
Съжалявам, че ти се е случило това, звучи наистина ужасно. Но дано с поста си успееш да разубедиш някой, който тепърва обмисля посещение при този човек.:( Пожелавам ти бързо да се възстановиш!
цитирай
2. gerdan - И аз се надявам да предупредя други хора...
12.08.2012 23:36
Благодаря за пожеланията! Да, оправям се - трудно и болезнено, но нямам право да се отчайвам. Цялата съм в пластири, пия обезболяващи, добавям и Рейки! Болките във врата се разпрастранята и към слепоочията... Аз съм спортист човек и съм имала доста схващания, но такова чудо не ми се е случвало!...

Реших, че няма нужда да му търся сметка по какъвто и да било начин, а е по-добре написаното от мен да остане, за да предупреди други хора.
Наистина, не ходете там!!!
Като под там имам предвид и залата на СК Триадица в жк. Гоце Делчев.
цитирай
3. анонимен - измислици премислици
19.08.2012 22:44
Вашият коментар звучи неправдоподобен и измислен. Аз сам била на занимания с Пракаш и други инструктори в продължение на месетци, и той не е използвал такива подходи и неговите занятия са изтцяло базирани на йога асани.
цитирай
4. gerdan - като не сте били там...
20.08.2012 22:25
Анонимна, като не сте била на конкретното занятие, не можете да го коментирате. Моята приятелка беше ходила два пъти преди това и тя каза, че това е редовна практика, т.е. в залата на СК Триадица той всеки път прави така. Ако случайно сте посещавала негови занятия в Кемпински и той е бил внимателен към участниците, това говори за различен подход към различен контингент ученици. Което вече не искам да коментирам. Не знам защо споменавате и "други инструктори", аз ви говоря за Пракаш. Мое право е да си коментирам премазания врат, а много лесно мога да го докажа - още тая събота ще ида и ще го заснема, а в неделята ще го видите в youtube! Много е лесно! ...
цитирай
5. анонимен - Наистина, не ходете при Пракаш
05.09.2012 18:24
Ако сте толкова кекави, моля ви, не ходете при Пракаш! И без това е такава навалица и е трудно да се вреди човек, че такива глезли само заемат местата на хора, които имат желание и ходят с кеф.
цитирай
6. анонимен - Без гердани при Пракаш
06.09.2012 15:47
Всеки има право на свободен избор.
Пракаш не е лъжица за всяка уста. .....И уста за всяка лъжица.
цитирай
7. анонимен - И аз не съм доволна
25.09.2012 11:25
и затова и не ходя вече. Уж се интересувам, но такъв вид йога не знам. Все пак, всеки има право на избор и да ходи където си иска. Но наистина не ми харесва този агресивен подход. Хората ходят, за да си оправят здравословните проблеми и ако някой с шипове отиде, не ми се мисли какво ще стане при тези методи на натискане на гърба и изпукване на врата. Ама да е жив и здрав, де, негова си работа. Пък хората да мислят какво правят и да проверяват преди това.
цитирай
8. zev - точно това е йога
15.12.2012 16:12
Ако бяхте престанали да се съпротивлявате и да се глезите, определено е нямало да страдате толкова след тренировката. А болките определено се дължат на гръбначни протрузии от които страдате редовно. Те са ви в следствие на продължителното стоене и работа с компютъра.
Това да кажете, че Пракаш не е йога е все едно да кажете, че Вие сте по-голяма англичанка от английската кралица. Това на което сте била свидетел е може би най-автентичната патанджали йога, всичко друго преподавано у нас е адаптирано за изнежените западноевропейски вратлета. Ако някога се решите да отидете в дивата индийска провинция и да изучавате автентична йога, не такава предназначена за вашия западен портфейл, пригответе се здраво да ви налагат с дебели пръчки, защото първото нещо което ще направи един истински йога учител с вас е да ви избие вечното Ви глезене и хленчене. Ако не сте готова за такова приключение, по-горе са Ви ги казали прекрасно, не се захващайте с тази лъжица, още повече щом сте се задавили с лъжичката на един потомствен последовател на автентичната осем степенна ащанга йога на Патанджали.

Бъдете здрава
цитирай
9. gerdan - Добре е, че признавате физическата намеса
15.01.2013 15:14
Добре е, че признавате физическата намеса на инструктора. Знаете ли, че тук, където не е дивата индийска провинция, за такива неща може да се търси обезщетение. И ако в Индия са НАЛАГАТ с дебели пръчки, тук сме част от Европейския съюз и има нещо, наречено "Права на човека"! Да идва Този и да иска да ми притиска нервни центрове на ръката, аз да му казвам, че не искам и той да ме гони в залата - ТОВА КАКВО Е?! И когато ми докопа ръката и аз стискам зъби да не издам звук, той се хили и от своя страна ме стиска още по-силно - дано да изпищя, че да се забавлява цялата група на гърченето на поредния нещастник. Що за мазохистични групи сте? И един садистичен... Не ни стигат сякаш сектите!
цитирай
10. ioanna8 - ПРАКАШ- ИНСТРУКТОР,НО НЕ ПО ЙОГА
17.07.2013 18:10
- Не мога да се въздържа от коментар,независимо,че всеки има право на избор по отношение на своя инструктор. Присъствах активно в тренировката на въпросния ПРАКАШ /препоръчан възторжено/. Това беше всичко друго, но не и йога. Бясно галопиране на отделните движения,никакъв ритъм и синхрон.А що се отнася до ''духовното излъчване''на въпросния ''гуру''-такова липсваше.Напротив- налице бяха глуповато хилене и простащина.Това ''човече'' беше наложило такъв странен тон на общуване на цялата група,която не познавах предварително, но това ме втрещи.А хората ,трениращи, имаха доста интелигентен вид/за разлика от учителя си/. Когато дойде ред на пречистващи дихателни упражнения,започна такова едно силово,грухтене, оригване, хъркане,давене - смях..Тъй като материята отдавна ми е добре позната, категорично не разреших на ''гуруто'' да ми скача по гърба,врата и т.н.Това той си позволяваше с всеки един от трениращите,без да ги познава индивидуално,без да знае как са загряли. как им се отразяват движенията от тренировката,какви за силовите и енергийни възможности/ако щете и здравословни особености/на всеки конкретно...Просто като на конвейрн..Този мой коментар ,не цели антиреклама. Там хората са достатъчно възрасни и разумни и могат да преценят, кого икак да изберат да ги обучава.Определено ПРАПО ЙОГАКАШ НЕ Е МОЯ УЧИТЕЛ ПО ИОГА, просто защото не практикува йога, и няма визията и класата на учител по йога.
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: gerdan
Категория: Лични дневници
Прочетен: 244066
Постинги: 19
Коментари: 170
Гласове: 196
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930