Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
08.09.2009 20:18 - Леле майко, бях на доктор!...
Автор: gerdan Категория: Лични дневници   
Прочетен: 37527 Коментари: 52 Гласове:
11

Последна промяна: 24.01.2011 22:56

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

 Имам щастието личната ми лекарка да се помещава във ВМА. Имах щастието личната ми лекарка да има достатъчно направления и не щеш ли – даде ми такова за гастро - ентеролог. Аз, понеже не ходя всеки месец на лекар да ми повдига самочувствието, не знаех кой точно да избера и затова с радост приех съвета на личната. Даже сестрата веднага вдигна телефона и ми уреди час за след седмица, в 16.30. То добре, че проблемът ми не беше много обострен, както казват медиците, че тогава сериозно щях да задълбая в здравно отношение.

Та, значи, докато ми дойде редът, тя отпуската свърши и уречения ден аз дори тръгнах по-рано от работа, за да ида при въпросния Гастро. Той се оказа част от медицински център, в който работи ... понякога, иначе си е на редовна работа във ВМА. Така се случи, че като отидох, на рецепцията ми казаха, че хубаво съм отишла, но той още не е дошъл. Ама ако искам, да чакам. А кога – питам, - трябваше да е дошъл. Еми, в два (14 ч.), казаха ми. Поех си въздух, огледах се. Застанах пред вратата на очаквания доктор и видях мъдрещ се списък с имената на опечалените чакащи. Моето име беше последно, 14-то по ред. Значи, №1 трябваше да е приет в 14 ч., а аз - №14 – в 16.30. Много се озадачих от конвейерния принцип на работа и понеже вече беше 5 без петнаесе (16.45), реших да си диря гастро – щастието по другите коридори.

Няма да разводнявам описанието с подробности, но след 15 минути неуспешно издирване, се върнах пак и видях, че моя доктор е пристигнал. Аз седнах наблизо с идеята да следя и съседния кабинет, та ако там се освободят по-рано, там да вляза. Междувременно от стаята на д-р Х_ _ _ ски (примерно) взеха да излизат хора, даже по двама. Сестрата и тя излизаше, оглеждаше се бързо като катерица и току задраснеше името на вече прегледания пациент. Стана ми интересно, викам си – тоя е голямо светило. Щом толкова бързо успява да им постави диагнози, т`ва си е егати д-р Хаус и половина в български вариант.

След малко пак изскокна сестрата и почна гръмко да обявява имената от списъка и да задрасква тия, дето не се обаждат. Аз нали съм последна у списъка, успях да съобразя, че 5-6 души вече са се изпарили, та имам шанс и взех, че се обадих.

И така, чакам си аз. Ама докато си чакам, да ви кажа и за сестрата. Между 45 и 50, с очила с рогова рамка, кафява. Къса червеникава коса, прическа... даже не беше и сасон. Облечена и тя с панталон, като младите сестри. (О, само да не си помислите, че съм против възрастните жени. Нищо подобно. Има страхотни дами и на 70!) Самочувствие, личеше че има, явно като работиш със светило, нема начин и ти да не светиш ... с отразена светлина.

 

Ето, че идва и развръзката. При доктора влезе и предпоследната по списъка и аз се приближих до вратата, демек, да ме имат предвид. Това, обаче, незнайно защо озлоби сестрата. Не че дотогава тя пръскаше любов и лъчезарност. А и коридорът беше опустял, защото повечето докторя дръпваха кепенците и затваряха. Често чувах коментари от лутащи се сестри (обслужващия персонал си тръгва последен), към окъснели пациенти – че еди кой си доктор, за когото питат, си е тръгнал още в четири, „ами то като няма пациенти, за какво да седи”. В един такъв момент взех да си обяснявам видимата нервност на сестрата на Гастрото.

 

 И така, значи, като влезе и предпоследната пациентка и аз останах единствена чакаща, ама дойдаха и двама души без записване, да си чакат и те късмета – и тогава сестрата се концентрира върху нас. Рече на тия другите, че нямало как да ги приемат, ей го на, те вече преглеждали за четвъртък (пък то денят си беше вторник), и въобще „на всичкото отгоре днес са ни записани 7 човека по здравна каса.” „И вие ли сте по здравна каса?” – последното, макар вече отправено лично към мен, си беше доста грубо. Отговорих утвърдително, сестрата ме изгледа още по-лошо и продължи негодуванието. Дори отиде при сестрата на рецепция да й държи сметка за записаните пациенти, при това по здравна каса, представяш ли си!?

Два пъти я попитах – И какво, аз сега да чакам ли?, но тя не ме удостои с отговор. Но пък взе списъка от вратата, смачка го гневно и го метна в коша.

И да ви кажа, това се случваше едва час след като прегледите на Хаус бяха започнали. Стана ми много болно, много гадно, защото сестрата продължаваше да мърмори, да негодува и да обижда на „пациент по здравна каса”. Станах и й казах, че си тръгвам, защото те не са козметичен салон и отношението им е обидно.

Силно се съмнявам, че съм разстроила сестрата или пък доктора, по-скоро са били щастливи, че скоро ще си тръгнат. Аз ще направя всичко възможно да анулирам това направление и се надявам повече да не ми се налага да съм пациент по здравна каса.

Не съм сигурна и в обратния вариант – пациент, който дава кеш. Защото и това съм си позволявала. Само накратко – гинеколожката от същата практика, чието име почва със С_ и завършва на _нус, ме прати на такива изследвания, че после свят ми се виеше, от цената, не от друго. Е, после питах и на друго място – от изследванията не е имало смисъл, но пък тя ме прати при свои близки в частната лаборатория, като я обяви едва ли не за единствена, където правят тези важни изследвания.

 

 

Ходих веднъж, в петък следобед, пак в частна лаборатория. Понеже беше краят на деня, а и на седмицата, в държавната поликлиника нямаше как да ми изследват кръв и затова отидох там. А тъй като личната лекарка беше заета и нямаше как да се видим преди това, аз не знаех какво точно да ми изследват и помолих да ми направят пълна кръвна картина (така съм чувала) или диференциална. Не ги разбирам аз, та те да решат. Но учудващо, там сестрата не каза нищо, а само си въвеждаше нещо в компа. После разбрах, че ме е преценила за себе си и е решила, че щом съм толкова отворена ... Да, по касовата бележка разбрах, че ще ми правят и пълна и диференциална кръвна картини. Хак да ми е! То не стига това, ами другата сладурана така ми спука вената! Чудо! Като си тръгвах, под кожата започна да се пълни с кръв, ама за секунди, колкото орех. Да не ви занимавам, но кръвоизливът се разпростря от лакътя до китката и с мазане със специално мазило, изчезна чак след месец.

Общо взето, мисля, че докторите ни са доста „огладнели”, а и то апетитът им идва с яденето. Имам още много примери, като този, че ушния лекар на майка ми й взима 20 лв за промивка на ухото, при положение, че тя е приета в неговото болнично отделение. Или това че съм купувала лекарствата и спринцовките за сина ми, който лежеше в детско отделение, а на изписването подписвах многото направени процедури и поставени лекарства.

 

Ей така е, супер весело и интересно е в нашите здравни заведения. То пък и как ги кръстиха – заведения! Че и здравни. На мен ми прилича на театър на ужаса. Влизаш, но не знаеш точно в какво действие ще попаднеш и не знаеш, че тук публиката влиза, ама дали ще излезе...

 

Извинявам се на всички умни, харизматични, толерантни и добронамерени лекари! Знам, че ви има, но още не съм ви срещала. Обещавам да напиша също толкова дълъг текст, за да изразя радостта си, веднага щом срещна някой от вас!!!

 

 

 

 




Гласувай:
11



1. анонимен - gerdan
08.09.2009 21:17
Държат се като Хесус Назаретов, дядо Коледа, Попай Моряка и Боби Турбото наведнъж. Ненавиждам доктори...
цитирай
2. анонимен - сексолечителка
08.09.2009 21:29
Нема нужда от доктори. Качествения секс лекува всичко.
цитирай
3. drill - Да,
08.09.2009 22:42
днес бях на лекар - кардиолог. Пред кабинета чакахме около 7 човека. Един от пациентите беше без направление, със записан предварително час. Приеха го. Дори лично лекаря излезе, посочи го и каза - заповядайте. А останалите трябваше да се питаме помежду си, кой е последен. Така след около 4 часа чакане все пак успях да вляза, като ми бяха отделени едва 10 минути....за прегледа. Ужасно просто!
цитирай
4. анонимен - При вас в София
08.09.2009 22:52
поне се срещат и кадърни лекари, дори и да преглеждат през ЗК. Ела да видиш в Бургас какво става - само некадърници, дори да си платиш няма да ти обърнат никакво внимание или ще те натровят с лекарства или.............не ми се говори.
Майка ми има две операции от дискова херния, едната правена в Бургас преди две години - платихме си я естествено, а другата - в София в частна болница, която работи със ЗК, операцията мина през ЗК , а отношението, което получи като пациент на въпросната болница - просто нямам думи- все едно беше най - важната личност в самата болница.
Така че дори да си платиш не знаеш дали ще получиш качествено обслужване.
цитирай
5. анонимен - тежко ни...
09.09.2009 00:10
Дааа,положението ни е отчайващо.Образованието и здравеопазването- под всякава критика и в същото време се оказват много доходоносни сфери.Познавам много звездобройци и само един,двама достойни лекари.Корупцията е факт,а тези,които са " по З.К.", задължително стават жертва на цинично отношение,подплатено с медицинска терминология и какви ли не подмятания и неприлични предложения.Такава е картинката.Жалко,но ФАК-т
цитирай
6. kasnaprolet9999 - Напълно си права за съжаление
09.09.2009 02:57
Преди три седмици виках бърза помощ за свеки, чувстваще се много зле, но не можеше да обясни какво я боли. Близо пет минути преговарях с обслужващата тел.112 и най-накрая с дълбока въздишка ни записа. След 40 мин. дойдоха две сестрички с една линейка и ми казаха, че има конюктивит и през ум не им дойде да направят кардиограма на сърцето. След като яко ги застъпих й премериха кръвното, оказа се че е високо. После ми казаха, ами дайте кардиографа и направо ми скриха топката. Отговорих им, че не си държа такова нещо в гардероба. Те ме погледнаха съчувствено и ми казаха да слезна долу до линейката и да помоля шофьора да ми услужи с един. Гледах ги и им се чудех на акъла и дебелоочието, а те мило ми се усмихваха. Нали е за свеки, въздъхнах, преглътнах и отидох да взема това устройство. Шофьорчето пъргаво ми подаде уреда и аз с чувство на изпълнен дълг го връчих на едната от тях, оказа се че сърцето й е излезнало от ритъм. Казаха ми, че трябва да я закарат да ВМИ в интензивното кардиологично отделение за да й сложат апарат и да я отводнят, защото краката й бяха много подути и пълни с течност. Това добре, но когато стана въпрос за пренасянето й до линейката вдигнаха рамене и ми казаха, че това е моя грижа, а не тяхна, трябвало да намеря съседи, които да свършат тази работа. Сега вече я закъсах съвсем, свеки тежеше около 90 кг, а аз само 55, бях вдигала тежести -две по 20 кг. навремето като спортувах гребане, но това си беше непосилно за мен. Съседите, които живееха там бяха все възрастни хора, а по-младите бяха на работа. И понеже съм си много комуникативна успях да убедя един младеж от улицата и шофьорчето да помогнат в изнасянето, извиках и съпруга по мобилния и с общи усилия я свалихме до линейката. Няма да ви разправям за патилата в болницата, само ще ви кажа, че на шестия ден я изписаха и само след 5 часа тя почина след проведено добро лечение по кратката клинична пътека. За това най-добре е да не стигаме до там, а да живеем здравословно. Трябва да правим профилактика и да ползваме природосъобразни начини на живот и лечение. За това има достатъчно писано в моя блог.
цитирай
7. анонимен - Мълчанието
09.09.2009 07:36
"Мълчанието води до викове"-прочетох го в реклама.Докато не се напишат черно на бяло имената на корумпираните до съответните инстанции-за ДКЦ-тата в съответната община и НЗОК,за болниците-във ЗМ,така ще бъде.Всеки дига рамена,и тези всеки правят лавина,която ни помита.
Предлагам,сега,когато има ново правителство,което има амбиция-да се направи нещо тук- в нета,или страничка -блог за сигнали,но със имената на всички корумпирани,било за (10по10са 100дневно?)за здравеопазване,ВИК,топлофикация,администрация...и да се представят на съответните места.Смятам ,че нета е сила и тук може да се направи много...,за да не се стигат до случаи като при kasnaprolet9999 .Сигурна съм,че не е подадено официално оплакване по този въпрос.
цитирай
8. анонимен - Здравеопазването ни е под всякаква ...
09.09.2009 09:18
Здравеопазването ни е под всякаква критика.
Ослепях с едното око благодарение на очен лекар от МБАЛ ИСУЛ. Незнам как се казваше, от болки бях обезумяла, знам само, че беше дежурен през нощта на 1 срещу 2 декември 2008г. Сега се боря да запазя зрението на другото око. Незнам некадърниците в белите престилки дават ли си сметка, че ако няма пациенти и тях няма да ги има. Трябва да се въведат отново Крумовите закони, но за всички, а не да има богоизбрани и рая.
цитирай
9. анонимен - Това е истина
09.09.2009 09:59
За съжаление и аз съм се сблъсквала с подобни казуси при посещенията си на лекар. Детето ми е болно от тежко, рядко заболяване, което както се предполага не е обхванато отпътеките на здравната каса. След многократни жалби, молби и т. н. до здравната каса получик отговор, в който ми беше казано, любезно че те не могат да обхванат всички заболявания и след като сме толкова рядък случай да се оправяме сами. Детето се нуждаеше от рехабилитация, но в клиниката, където ходехме (с направления от личния лекар извоювани след доста спорове и хабене на нерви)след известно време ни казаха, че от нас не печелили достатъчно и ако искаме да продължим при тях трябвало да си плащаме. Да не говорим, че графиците за рехабилитация всеки път се правеха за различно време и въпреки молбата ми да знам предварително по кое време ще сме ние за да мога да го съобразя с работата си (за което имам възможност, благодарение на разбирането на преките ми началници) ми беше казано, че е невъзможно. Интересното в случая е, че имаше майки, които не работят но си бяха извоювалии правото да не им се мени с месеци часът за рехабилитация. Как е става това мога само да гадая. В крайна сметка се отказах от услугите на рехабилитационния център и продължихме със заниманията на частно. Вярно е, че се заплаща, но така спокойно мога да си ходя на работа и предварително да си планирам времето. Всъщност и за самото дете е по-добре, защото то също си изработва режим.
цитирай
10. анонимен - до автора на статията
09.09.2009 10:03
Госпожо цитирайте имената на докторите и сестрите и съответните заведения (така наречени)
цитирай
11. анонимен - За съжаление и като си плащаш в кеш ...
09.09.2009 10:14
За съжаление и като си плащаш в кеш пак чакаш.
Аз имах час при уролог "специалист" в ТОКУДА "много добрата болница" имах час за 9.30, а доктора започва в 8.00, когато отидох още не беше дошъл, аз чаках до 11.00 и доктора още не се бе появил, но за мен времето е ценно и не го дочаках, но си изгорях с 30 лв. за преглед, зашото никой не ми ги върна. Защото там първо вземат парите и тогава, ако имаш късмет те преглеждат.
цитирай
12. анонимен - Аз съм лекар...
09.09.2009 10:27
Приемам напълно за истина публиуваното в статията и коментарите. Само не мога да разбера, защо хората са склонни да отделят много повече пари за ремонт и подъжка на автомобила си, а за здравето си - не! Защо никой не протестира срещу цените на строителството, а в здравеопазването - не! Нали здравето беше най-ценното за човека?! Или просто по инерция - здравеопазването и образованието за за заклеймяване, а калпавите пътища, скапания градски транспорт, падащите мазилки и плочки на новия апартамент и т.н. и т.н. са нещо нормално? Нека някой покаже една сфера в живота около нас, която да е така организирана, както трябва да бъде и тогава да протестира. Нека някой публикува мнението си не анонимно, нека напише истинските имена на лекарите и тогава може да ридае като недарена сватя!
цитирай
13. анонимен - Образец за фейлетон
09.09.2009 10:43
Публикуваната история е удивително цветист разказ за един час в едно типично "здравно заведение" в България. Освен очевидната му правдивост, разказът има висока художествена стойност. Няма нито едно ординерно и скучно изречение! Напомни ми за хумористични разкази-пътеписи на големия английски писател Джерълд Даръл. Прочитането на разказа ми донесе истинско естетическо удоволствие и ми ми подейства лечебно-тонизиращо. Авторката е високоинтелигентна жена, родена за писател! Горещо я съветвам да се пробва в литературата.
Васил Шумаров от Петрич
цитирай
14. анонимен - с доктори работа да нямаш
09.09.2009 10:47
Хубава работа! Как оплю "добрите" лекари :) Това пък като видя някоя такава мазна сестра ми иде да и скърша гръбнака. Ако в тъмното те хване Джак Из___ача, имаш по-добър шанс да оцелееш. То ще си платиш да те излекуват, ама после ще останеш с кеш, колкото да преживееш до обяд
цитирай
15. анонимен - потърпевши
09.09.2009 10:51
както всички останали и аз съм попадала в същата ситуация не веднъж.......преди време майка ми имаше онкологично заболяване. Плащахме си за всеки преглед и манипулацияр така се влачи почти година. Според лекуващата и лекарка/в Пловдив/р изследванията и бяха ....супер,едва ли не като на новородено. Около нова година започна да се влошава /по-точно беше 30-30.12/р обадих се на "лекуващата " лекарка какво да правя в случая,казах,че ще отида от Пловдив да я взема и да я върна после/аз съм от един съседен град/, а тя с всичкото си нахалство ми отговори.....като свършат отпуските ще дойде тук и ще я видя. Докато "лекуващата" беше в отпуск, майка ми почина....... бях адски разочарована и мислех да я съдя,но като знам,че няма смисъл и винаги излизат чисти от ситуацията се отказах. Дано не се налага често да прибягваш до услугите на такива "специалисти"л
цитирай
16. kasnaprolet9999 - до анонимен 7
09.09.2009 10:55
Наистина не съм подала официално оплакване, защото пренасянето на болния до здравно заведение е регламентирано по този абсурден начин, както и дължината на здравните пътеки. На практика никой не е извършил нарушение, но резултата е ясен, здравната ни система боксува.
Представяте ли си, идва ви Бърза помощ в къщи, вие сте сам и сте я извикал по мобилния, но те няма как да ви пренесат до линейката, не е предвиден в наредбите им такъв персонал, пълни смешки, така ли ще стигнем европейското здравеопазване? Освен това, за да се обърне внимание на жалбите и сигналите, за да им се обърне нужното внимание, трябва да ги докажеш, а това често е невъзможно, защото няма други свидетели, за да потвърдят случилото се между тях и нас. Ако не успееш да докажеш твърденията си, могат да те осъдят за клевета, не е толкова просто. За това повечето сигнали са анонимни, а на такива не се обръща внимание. Аз не съм анонимна, под ника ми стоя с името си и всеки може да го види, но какво променя това, виновни няма, има само потърпевши.
цитирай
17. анонимен - Гарван гарвану око не вади...
09.09.2009 10:59
В "Майчин дом", София ми бе направена "Полипектомия". На 20-ия ден изхвърлих от себе си ... марля! Д-р Божилов, шеф в отделението, ми каза : "Случва се, забравят се разни неща... Какво толкова, нали си я изхвърлила!" Не ми се говори просто...
цитирай
18. анонимен - Отговор на анонимен-Аз съм лекар
09.09.2009 10:59
Веднага давам пример за добре организирани,възпитани и любезни служители,които ако искате вярвайте,ама даже си вършат работата съвестно и не вземат пари на ръка,за да стане по-бързо,за което ЕВАЛА-това е Агенцията по кадастъра в София.За разлика от доста лекари-те си ходят на време на работа,няма обедна почивка,в която да няма кой да те обслужи и няма красъци.
цитирай
19. анонимен - кофти е да ходиш на доктор
09.09.2009 11:03
а ако ти се налага операция и ти кажат - 2 000лв под масата и тогава? какво правим. защото аз съм пред тази дилема - и работата е живееш=2000 или не се знае=0лв.
цитирай
20. анонимен - Преди две седмици виках бърза помощ ...
09.09.2009 11:06
kasnaprolet9999 написа:
Преди две седмици виках бърза помощ за свеки, чувстваще се много зле, но не можеше да обясни какво я боли. Близо пет минути преговарях с обслужващата тел.112 и най-накрая с дълбока въздишка ни записа. След 40 мин. дойдоха две сестрички с една линейка и ми казаха, че има конюктивит и през ум не им дойде да направят кардиограма на сърцето. След като яко ги застъпих й премериха кръвното, оказа се че е високо. После ми казаха, ами дайте кардиографа и направо ми скриха топката. Отговорих им, че не си държа такова нещо в гардероба. Те ме погледнаха съчувствено и ми казаха да слезна долу до линейката и да помоля шофьора да ми услужи с един. Гледах ги и им се чудех на акъла и дебелоочието, а те мило ми се усмихваха. Нали е за свеки, въздъхнах, преглътнах и отидох да взема това устройство. Шофьорчето пъргаво ми подаде уреда и аз с чувство на изпълнен дълг го връчих на едната от тях, оказа се че сърцето й е излезнало от ритъм. Казаха ми, че трябва да я закарат да ВМИ в интензивното кардиологично отделение за да й сложат апарат и да я отводнят, защото краката й бяха много подути и пълни с течност. Това добре, но когато стана въпрос за пренасянето й до линейката вдигнаха рамене и ми казаха, че това е моя грижа, а не тяхна, трябвало да намеря съседи, които да свършат тази работа. Сега вече я закъсах съвсем, свеки тежеше около 90 кг, а аз само 55, бях вдигала тежести -две по 20 кг. навремето като спортувах гребане, но това си беше непосилно за мен. Съседите, които живееха там бяха все възрастни хора, а по-младите бяха на работа. И понеже съм си много комуникативна успях да убедя един младеж от улицата и шофьорчето да помогнат в изнасянето, извиках и съпруга по мобилния и с общи усилия я свалихме до линейката. Няма да ви разправям за патилата в болницата, само ще ви кажа, че на шестия ден я изписаха и само след 5 часа тя почина след проведено добро лечение по кратката клинична пътека. За това най-добре е да не стигаме до там, а да живеем здравословно. Трябва да правим профилактика и да ползваме природосъобразни начини на живот и лечение. За това има достатъчно писано в моя блог.


защо ли ми е познато - изписват те с подобрение и след няколко дни погребение - странно. Изглежда е честа практика...
цитирай
21. madj - За съжаление това е истина
09.09.2009 11:08
Наистина има лекари, които обръщат повече внимание на пациентите с платен прием и ги преглеждат с предимство, въпреки графика. Много е обидно когато лекарят излезе от кабинета и започне да посочва избирателно, а тези с направленията чакат като просяци.Но има и други лекари,които са запазили милосърдието в себе си.Скоро дъщеря ми (на 21г.) имаше здравословен проблем и за два дена минахме през петима различни специалисти и то с направления.Всички се отнесоха много хуманно и отговорно и аз съм им много благодарна.Никой от тях не ме накара да се почувствам като някой беден навлек.Така, че имаме и много свестни лекари и не бива всички да ги слагаме под един знаменател.
цитирай
22. анонимен - манталитет
09.09.2009 11:22
да , да обществото отдавна е болно и нали си е с робска психика та познаите за какво става дума .Те нашите съседи гърците блокираха цялата държава , а ние сме като магарето колкото го товариш , толкова носи.
цитирай
23. gerdan - Още нещо от автора
09.09.2009 11:38
Господин Шумаров, благодаря за добрите думи!
На всички останали, благодаря за подкрепата, чрез изказаните мнения.
До: Аз съм лекар... Господине, мога напълно да разбера реакцията Ви, предполагам сте кадърен лекар, който работи съвестно. В този смисъл е нормално да ми се ядосвате. Ето какво бих Ви отговорила – нямам за цел да се ядосвам специално на лекарите. Написаното от мен беше реакция в резултат на „прелялата чаша”. От години ми се случват подобни неща и не мога да се примиря. Вчера бях „бясна”. Имах намерение хубаво да ги изтипосам с истинските им имена, но дори промених белезите на фамилията на доктора. Знаете ли защо? Уплаших се. Помните случая с майката, на която й беше писнало да жонглира с бебешката количка между спрените на тротоара коли. Тя предложи в блога си, да се драскат колите с ключове. Е, какво стана – поканиха я в един сутрешен блог и после й поставиха въпроса – А съзнавате ли, че можете да бъдете подведена под наказателна отговорност? Аз пък си помислих така – ето, ще напиша името на лекаря, ще се разбере и коя е сестрата. И какво? Тях няма да ги накажат. Още няма такъв случай в България. Не знаете ли?!!!! НЯМА! Но може да издирят мен и въпросният доктор, който има по-голямо влияние от мен, да ми повдигне обвинение в клевета. И може да успее, защото той ще извика като свидетели двете сестри, а аз как да намеря пациентите, които бяха там. Фактически нямам свидетели.
Има и друг момент, на който искам да обърнете внимание. Вие говорите, че не се протестира срещу високите цени на другите услуги. (А ако хвърлите едно око и на другите неща в блога ми, ще видите, че те са насочени към несправедливости в други сфери. Но нямам за самоцел да се заяждам с всичко живо, достатъчно рядко пиша – само когато наистина е достигната границата.) Добре. Но в другите области (в зависимост от Вашата преценка) сключвате договор и имате право на рекламация. Аз какво сключвам с доктора. Нали и аз, и той имаме договор със Здравната каса. Защо той е подписал този договор, като не иска да работи на тази ниска ставка? В дни, когато ми е писнало, си взимам портмонето и отивам на частен прием. Решавам, че така ще е сигурно доброто отношение. Е, да, ама само с добро отношение не става. Преди половин година при един бурен вятър нещо ми влезе в окото. Беше надвечер. Тръгнах да търся доктор. Повярвайте ми – всички си бяха тръгнали. Бях в Александровска, в Пирогов – там нямали очен лекар. Казаха ми – само в ИСУЛ. Да, но от обикаляне вече беше станало 8 вечерта. А аз живея на другия край на София. Не мислете, че съм се скъпила, просто никой не можа да ми посочи очен лекар, който работи частно, за да отида. Както и да е, издържах до сутринта. Окото се беше успокоило и не ме дразнеше така зверски, но беше възпалено. Веднага отидох в една поликлиника, казах, че ще си платя. Усмихнаха ми се, бяха мили. Само дето лекарката не видя нищо в окото ми. Аз олекнах с 20 лева, а дразнителят излезе след седмица, в която не се чувствах особено комфортно.
Освен това, както споменах и в първия постигн – не съм съгласна, като отида на лекар частно, да почват да ме товарят с излишни изследвания. Това е мародерство. Ето Ви пример – отидох в частна неврологична клиника, в близост до Майчин дом. Освен, че ме изслушаха, ми направиха и изследване за проводимостта на нервните коренчета, без дори да ме питат искам ли, или дали мога да си го позволя. Там ми взеха 80 лева и на драго сърце ми предложиха лазерни ... или бяха йонни... процедури за схващането в кръста. Трябвало поне 10 дена да ходя. На всяка процедура се плащаше поне 50 лева. Е, намерих друго място, където ми помогнаха с по-прости средства, като ел. магнита, например.

Накрая ще спомена наистина и имената на лекари, от които съм доволна. Д-р Бояджиев – хирург (не помня поликлиниката, той е вече пенсионер), доволна съм от една млада лекарка в очна клиника Визус, която беше така добра да прегледа и мен, и сина ми, и то по здравна пътека. Адски съм доволна от стоматолога д-р Борисова, която има кабинет на бул. България (няма да уточнявам, за да не се тълкува като реклама) – тази лекарка ме спира винаги, която я моля да ми прави някоя процедура, за която съм чула, но от която в момента нямам нужда.
Ще помисля повече и когато се сетя за още добри примери, непременно ще се върна, за да ги спомена. Защото така е честно.
цитирай
24. анонимен - До лекаря
09.09.2009 11:40
Хората отделят пари за здравето си. Всеки месец си плащат здравни осигуровки. Които при нужда да може да използва. Иначе за какво внася тия пари, ако щом му потрябва лекар трябва отново да плаща. В такъв случай по-добре да не е здравно осигурен, така или иначе като се разболее ще плаща.
цитирай
25. анонимен - Д-р ХАус
09.09.2009 11:43
Здравейте, пишещи читатели! Лекар съм, син на лекар и си харесвам професията НЕ САМО ЗАЩОТО Е ДОХОДНА! Трудностите в здравеопазването са в световен мащаб, здравното осигуряване не е незабавно лично рентабилно занимание, здравните каси са търговски дружества във фалит (разбирайте банки), които нямат за цел по-здрава нация, а институционализиране на здравното състояние...
Нещо да ви се струва познато? Приказката за сливите и сметта? Ние какво искаме - оправна и чиста невеста или ни се свидят сливите за тест на повлеканите? Докато не се плаща за Излекуване, ще бъде така! Докато се плаща за Лекуване, ще бъдем лекувани скъпо и неефективно!...
Желая Ви здраве!
цитирай
26. анонимен - коментар
09.09.2009 12:10
Аз пък съм много доволен от моята лична лекарка. Тя също закъснява понякога, но за сметка на това след като се появи стопява опашката, ако има такава, за около 20-30 минути като поне мен винаги ме изслушва какви оплаквания имам и ако не може да ми постави диагноза ми дава направления. Март месец тази година пък ходих във Варна в частната очна клиника света Петка, където ми направиха лазерна корекция на зрението и свалих шест диоптъра. Въпреки многото чакащи хора се отнесоха доста сериозно и бързо може би, защото цената си я бива, но все пак предпочитам да си платя, но да виждам. На рутинните прегледи след операцията също ме приеха доста бързо и ми влязоха в положението, защото съм от Плевен, и влаковете на БДЖ имат около пет часа "почивка" между сутрешните и тези след обяд.
цитирай
27. анонимен - до лекарите
09.09.2009 12:40
иаз съм лекар,мъчно ми е и за пациентите и за т.нар.лекари - нека да се разберем в България няма лекари,защото те не работят по измисления закон за здравеопазването ...а познайте по кой...по Търговския закон. ТЕ НЕ СА ЛЕКАРИ,ТЕ ОФИЦИАЛНО СА ТЪРГОВЦИ БИЛО ЕТ - Т.Е.ЕДНОЛИЧНИ ТЪРГОВЦИ,БИЛО ООД-ТА,ЕООД-ТА В РАЗНИТЕ МУ ЧАСТНИ ЗАВЕДЕНИЯ, - ДА ЗАВЕДЕНИЯ,А НЕ БОЛНИЦИ,ПОЛИКЛИНИКИ ИЛИ ЛЕЧЕБНИЦИ, ИЛИ ЗДРАВНИ КАБИНЕТИ ПА МАКАР И ЧАСТНИ...ЩОМ РАБОТЯТ КАТО ТЪРГОВЦИ ПО ЗАКОН ТЕ СА ДЛЪЖНИ ДА РАБОТЯТ КАТО ТЪРГОВЦИ ПО ТЪРГОВСКИЯ,А НЕ ПО НЯКАКЪВ ДРУГ ЗАКОН...А ПРИ ТЪРГОВЕЦА ИМА РЕНТАБИЛНОСТ,ПЕЧАЛБИ ИЛИ...ФАЛИТИ. ЗАЩО ЛЕКАРИТЕ ДА СА ЕТ А АДВОКАТИТЕ - ПРАВИСТИ НА СВОБОДНА ПРАКТИКА. СЕГА ЩЕ ВИ ОТКРЕХНА..ЗАЩОТО АДВОКАТИТЕ НЕ СА ПОЛАГАЛИ Т.НАР.ЛЕКАРСКА ИЛИ ХИПОКРАТОВА КЛЕТВА.ДЪРЖАВАТА Е СИГУРНА В ТЯХ ЧЕ ЩЕ ТЕ ОДЕРАТ,НО И ТЯ ЩЕ СИ ПОЛУЧИ ГОЛЕМИЯ ДАНЪК..АМИ КАК Е ПРИ ЛЕКАР НА СВОБОДНА ПРАКТИКА ПОЛОЖИЛ ХИПОКРАТОВА КЛЕТВА..АМИ ЩЕ ВЗЕМА ДА ЛЕКУВА БЕЗДНИТЕ Я БЕЗ ПАРИ Я ЗА МАЛКО ПАРИ И ЗА ДЪРЖАВАТА - СРЕДЕН ПРЪСТ ИЛИ ЖЪЛТИ СТОТИНКИ...ТН.Е.НЕ ВИ ДЕРАТ ЛЕКАРИТЕ А ДЪРЖАВАТА. НЕ ЗДРАВЕОПАЗВАНЕТО,НЕ ОБРАЗОВАНИЕТО - ДЪРЖАВАТА Е СКАПАНА...И ВСЕ ПАК...И ВСЕ ПАК ЛЕКАР СИ,ПОЛАГАЛ СИ ХИПОКРАТОВА КЛЕТВА И ДА НЕ СИ СИ ДОЯЛ ИЛИ ХОДИЛ НА КУРОРТ ВЪВ ФИЛИПИНИТЕ .СИ ДЛЪЖЕН МОРАЛНО ДА ПОМОГНЕШ НА ПОСТРАДАЛИЯ НА НУЖДАЕЩИЯ СИЕ ДОРИ И БЕЗ ПАРИ...КАТОНЕ ТИ ИЗНАСЯ НЕ СЛРЕДВАЙ МЕДИЦИНА,НЕ ПОЛАГАЙ КЛЕТВА ЗА ДА НЕ СИ КЛЕТВОПРЕСТЪПНИК...НО ДЪРЖАВАТА,ДЪРЖАВАТА Е СКАПАНА - ДА НА ЗАПЗД ЛЕКАРИТЕ СА БОГАТАШИ,НО ТАМ 50-60% ОТ ХОРАТА СА СРЕДНА КЛАСА,А ТОВА ЗНАЧИ ДОХОДИ ДОСТАТЪЧНИ ДА СИ ПЛАТИШ НА ЛЕКАР НА СВОБОДНА ПРАКТИКА, А ОТ ТАМ ДА ОДЕРЕШ ТИЯ ДЕТО ИДВАТ С БМВ-ТА И МЕРЦЕДЕСИ,ЗА СМЕТКА ПЪК НА ДРУГИ КОИТО НЯМАТ ПАРИ ДА НАХРАНЯТ ДЕЦАТА СИ И КОИТО ЩЕ ЛЕКУВАШ ДАЖЕ И БЕЗ ПАРИ АКО СИ ЧОВЕК С ГЛАВНО Ч,А НЕ ИЗРОД,А ПО-ГОЛЯМ ОТ ЧОВЕК С ГЛАВНО Ч ОТ ЛЕКАРЯ АЗ НЕ ЗНАЯ,АКО СИ ИСТИНСКИ ЛЕКАР - ТОВА НЕ Е СИРАХОМИЛСТВО,А Е НЕЩО КОЕТО СЕ НАРИЧА ЧОВЕЩИНА,А ТО Е ДА ОБИЧАШ ХОРАТА И СЛЕД ТОВА ДА СТАВАШ ЛЕКАР. АКО СИ МИСЛИЛ ДА СТАВАШ ЛЕКАР В ЕДНА БЕДНА И ОБРАНА ОТ УПРАВНИЦИТЕ СИ СТРАНА ЗА ДА СТАНЕШ МИЛИОНЕР ПО-ДОБРЕ СИ ХВЪРЛИ ДИПЛОМАТА И СТАНИ ПРЕДПРИЕМАЧ-СТРОИТЕЛ,ТЪРГОВЕЦ,КОЛБАСАР, И ПР.И ПР. НО НЕ ПЕТНИ И ЗВАНИЕТО ЛЕКАР..
цитирай
28. kasnaprolet9999 - gerdan
09.09.2009 12:44
по повод твоя коментар под №23 съм напълно съгласна, няма как да се жалваме и това съм написала в моя коментар под №16, всеки един от нас е сам пред тези "специалисти" и няма как да докаже вината им. Моят личен лекар е много добър специалист и не е корумпиран, нарича се Милчо Галев и е затрупан с пациенти, отдавна не взима нови, навремето беше детски лекар на децата ми. Сега лекува цялото ми семейство, понякога ми дава консултация и за нашите възрастни родители, но те си имат свои лични лекари, за които не мога да кажа същото. Цял проблем е посещението им в къщи, а те не бяха в състояние да се движат на големи разстояния.
Наистина има лекари, които са морално устойчиви и добри специалисти, но те се губят в общия поток от множество некомпетентни и/или корумпирани здравни работници.
цитирай
29. анонимен - ти си никой
09.09.2009 12:46
Същият случей и при мен.Чакам 3 часа и съм последна в списъка за преглед при нефролог и когато ми дойде редът се оказа,че ехографът загрял и не може да ме приеме.Бях с бъбречна криза.Докторката просто си уреди среща след 15 минути по GSM и нямаше време за мен.Аз бях никой за нея ,при това с направление от здравната каса.Има ги много като нея и нищо не ме учудва.Може би щеше да ме учуди,ако ме беше поканила учтиво и ми беше помогнала.
цитирай
30. kasnaprolet9999 - анонимен 27
09.09.2009 12:55
Браво на теб, стопли ми душичката с твоя коментар, много правдив и описва истинските проблеми. Към тях можеше да прибавиш и предстоящата приватизация на много болнични заведения, излишни според нашите държавници. Дали са излишни-не съм сигурна, но ако подходим от гледна точка на случващото се в здравните заведения напоследък с тези кратки здравни пътеки май не са нужни, след като няма да бъдем ИЗЛЕКУВАНИ А САМО ЛЕКУВАНИ., защото важен е резултата, а той е НЕДОЛЕКУВАНИ.
цитирай
31. анонимен - ... помощта в ръцете на самите давещи се
09.09.2009 12:55
Преди 6 месеца ми пришиха 2 байпаса - беше върхов риск, но пък на добро място, та без спиране на сърцето. Казаха, че като "сменят горивопровода", ще съм като нов. На 2-я ден, още в реанимация, съм получил инфаркт. Установили го и го описали. Само дето аз изобщо не знам. На сутринта след това ме връщат в отделението и - понеже съм опериран /"не-инфарктен"/ - веднага отпочват с раздвижване и системата ППП /Пий вода, Пикай, простете, Пиши в листа колко си изпил-изпикал/. Явно с гордост са ме пратили в Банкя - на 6-я ден - добре раздвижен.
Е, там ми казаха, че освен с байпасите, съм се снабдил и с инфаркт, обаче имам увредена тъкан, нарушения и др.такива. Май не трябвало да ме раздвижват след инфаркта веднага, ама...
Има такъв параметър: проводимост /на кръвта от и във сърцето/, трябва да е в стойност ок.и по-голяма от 60. Аз със "сменения горивопровод" се върнах от Банкя у дома със стойност 29! Мънкаха, че да, вие имате прекаран инфаркт, ами ще има увреждания. Един пък направо ми каза, че сърцето ми ще стане като плондир от задържаната кръв. След година чак ще се види как съм - "някои компенсират, някои - не" - каза друг.
Между коронарографията и операцията бях навършил 50. С упражнения и инат /май и от злоба/ за 3 месеца вдигнах проводимостта поне на 40, това от мен. Но развих задух.
Докато бях в болнични, ми казаха, че имам право на до 1 година. Аз уж се водя в едно списание на работа, където още през февруари си назначиха човек - т.е. като се завърна, ме очаква напускане /"доброволно" или не чак/. Краят на 6-я месец се падна в началото на жаркия август. Пратиха ме на ТЕЛК с предложение да ми удължат "временната нетрудоспособност"; и заради развитата сърдечна недостатъчност, диспансеризиран се водя, и защото личната ми кардиоложка се сети, че не съм за работа още, че и по това време.
В ТЕЛК-а ми казаха, че "правят най-доброто за мен" - пенсионираха ме за година с 80% нетрудоспособност и ме... пратиха на работа. Т.е. ние те признаваме за 80% полуидиот, но от утре си на работа - ако искаш. В смисъл, че можеш и да се върнеш. Ако не искаш - стой си у дома, събирай си документите, един ден ще вземеш стотина лева, те ти се събират.
Ама аз исках просто още 2 месеца болнични, да минат жегите, пък после... Не може! И имаш 6 месеца да ги събереш тия документи.
Почнах да ги събирам, взех си платената и неплатена 30 дни, дано да си събера исканите от пенсионното, т.е. държавата разни "УП"-та: едно, две и три. До днес имам 3 от търсените общо 9.
Всъщност, докато си болен, възстановяваш се, седиш в къщи, не ходиш на ТЕЛК. Когато стигнеш до тях, изведнъж възстановяването е изтекло, каквото трябва да правиш, правиш го тепърва, оттук-нататък, но ако си се "поуправил" - от позицията на "завърнал се на работа". Мислех си, че системата трябва да е: още не сте за работа, удължаваме с примерно 2 месеца болничните, пак ще дойдете накрая, тогава ще ви пенсионираме или не. Ето ви "нулево разпореждане" /както и да се нарича/ - използвайте да започнете да събирате документи за тия два месеца.
Дали пък някой чорбаджия ще те търпи, след 6 месеца липса, пак да ходиш и да събираш бумаги или нови комисии...
Държавата е мащеха, а здравеопазването - дете недоносче. Тъжното е, че всички, въпреки всичките оправдания, допуснахме всичкото това. Затова полу-здравите ще се мъчат, болните - ще мрат.
цитирай
32. анонимен - като чуя думата доктор и ми се повръща...
09.09.2009 13:15
90% от всички доктори в България са или подкупни или некадърници и нехаят за здравето както на болните така и на здравите. Ако някои не е съгласен може да види какво споделят почти всички. Жалко че за няколко години думата "доктор" стана нарицателно за нещо гадно.
цитирай
33. анонимен - bau
09.09.2009 13:19
Това лекар, учител и мангал само за сапун стават !
цитирай
34. анонимен - До авторката :)
09.09.2009 14:08
Здравейте, тъй като самият аз съм се сблъсквал бая с безумните направления и дофтори нещастни мога да ви кажа следното и се надявам да не е късно и да не се повтарям с някой нагоре тъй акто нямам време да чета всичко.
1. Вашето направление важи 1 месец.
2. Вашето направление важи за всеки гастро-ала-бала лекар работещ с НЗОК, ако ще да работи на о-в Болшевик :)
3. Ако само сте се записала, без да е използвано направлението (доколкото разбрах сте си тръгнала), то може да се отидете при всеки дофтор работещ с Касата със съшото това направление.

Надявам се да съм бил полезен :)
цитирай
35. анонимен - авторката
09.09.2009 14:28
Благодаря за съветите! Знам за всички тези мои права, но не ги искам. :) Както споменах, проблемът ми е хроничен, но досега съм лекувана на око - имах идея за някакво изследване или ... де да знам. Сега смятам да чакам - дано не се появяват оплаквания, но ако се появят, тогава ще му мисля - поне Пирогов го има още. ... Макар, че и за там имам една история, но все пак - да не прекалявам с оплакванията.
цитирай
36. анонимен - Lady Di
09.09.2009 14:36
Zdraveite,

Maika mi e ochen lekar, NE TOVARI IZLISHNO PATZIENTITE SI i blagodarenie na neia mn hora sa spasili zrenieto si. Ne raboti prez zdravna kasa, zashtoto smiata, che otnoshenieto kym lekarite e obidno i unizitelno, viziraiki niskoto zaplashtane, ogromnata bumashtina i postoianno nalaganite im proverki i globi ne za rabota po syshtestvo, a za pak syshtata bumashtina.
Inache samata az sym si patila ot chastna ginekolojka, koiato me izprati na skypi hormonalni izsledvania, kakto se okaza bez nujda. Spored men osnoven problem e, che niama aktiven kontrolen organ ( primerno lekarskia syiuz bi mogyl da se nagyrbi s tova), koito da proslediava signalite ot grajdani i pri ustanoviavane na narushenia da otnema prava na nedobrosyvestni lekari.
Inache v net-a si ima cherni i beli lekarski spisytzi, no te poveche obyrkvat, otkolkoto pomagat s protivorechivite mnenia, koito moje da prochetesh tam.
цитирай
37. анонимен - 50 на 50
09.09.2009 22:30
Работя с лекари и лаборанти по цял ден. Има и много свестни има и доста меркантилни. Все пак живеем в България. Един приятел лекар който живее и работи в Германия ми каза, че и там се правят доста далавери със застрахователи и измислени операции.
Моят съвет е: ходете при познати лекари или такива които някой ви е прпоръчал. Аз за последните 5 години сам си правил 2 изследвания... само в момвнт на нужда.
цитирай
38. alison - А от мен чуйте следното:
10.09.2009 01:45
Знайте ,че ЛЕКАРИТЕ мразят многознайковците.
Но те също така мразят и неосведомените.
На никого не му пука ,че пациентът е можел да получи по-адекватно лечение някъде другаде.Това е нещо като да отидеш в бърлогата на звяра-ще те поогледа,ще ти се почуди ,че си избрал него и ще те изяде.После ,ако е в настроение ,на изпроводяк ,може и да те светне ,че можело и да не те реже , ами да се проведе безкръвна операция.Ама някъде другаде.
Ха, ама не знаехте ли за този вариант!
Е ,важното е ,че си"дарил" болницата с няколко хиляди.
Ако си по-информиран ,ще те мрази ,ама поне ще имаш избора да не избереш него.
Затова ,четете,образовайте се ,ставайте всестранно развити...Да живее компютърната революция!
цитирай
39. анонимен - Спешно отделение
11.09.2009 15:28
Незнам за другите градове (аз съм от Русе), но и при мен положението не е по различно. На всякъде е така, но незнам някой от вас дали е чувал за заключено спешно отделение. Отивам аз онзи ден по спешност (и с препоръка и обаждане от друг доктор) пред спешното отделение в Русе и гледам в коридора пейките пълни с хора, а на вратата звънец, на които се звани ако искаш да влезеш. При позвъняването от моя страна се появи сравнително млада сестра, която ме изгледа като разярен бик и ми каза, че немога да вляза без да ме доиде реда, при което седнах да чакам. И докато чаках се нагледах на всякакви работи: възрастна жена с кърлеж бе изгонена, защото нямала направление от личен лекар (запитах се защо ли и е в спешното, но си замълчах), човек със съмнение за счупен крак стоя 10 минути в коридора докато някои се сети да провери защо се звани на вратата, а медиците с линейките и спешните случаи звъняха като на пожар за да им се обърне внимание. След час и половина на крак не издържах и си тръгнах (моя грешка). Вечерта отново се наложи да отида, защото работата не търпеше отлагане и отново зачаках (този път с второ обаждане от друг лекар). Влязох в спешното (най-накрая) при което видях,че всички сестри се надпреварват по коридорите и се правят че вършат нещо, а някои доктори излизат през заден вход на спешното и ходят да пият кафе в близкото барче. Само него ден ми направих 4 електрокардиограми и 7 измервания на кръвното (аз и дъщеря ми ги броихме точно). Оказа се белодробна емболия от която (при запушване на бял дроб като при мен) се умира на място.Е добре съм, но немислите ли че поне вратите на СПЕШНОТО отделение може да се отключват от време на време?
цитирай
40. анонимен - gospojata ot'predi 2 sedmizi vikah 'Barza pomosht'poslagva
12.09.2009 15:39
niama kak da e vzela kardiograf ot shofiora i da go vrachi na sestrite.i nai-malkia t.nar.portativen kardiograf e ured dosta goliam,ta ei taka da go prene se i da go 'vrachi'.Ne,che niama problemi v zdraveopazvaneto,no da badem tocni i pone kato ne razbirame ot tezi neshta da ne si izmisliame.ne e korektno nai-malkoto.Vjelanieto si da badem atraktivni,,riskuvame da stanem sme6ni i po- losho lajlivi.
цитирай
41. анонимен - годпожата сигурно
12.09.2009 18:24
...е искала да каже ,че са я пратили да вземе от линейката уред за мерене на кръвно налягане-това става ясно ,след като сая питали дали няма такъв в къщи!?
Което е изумително по принцип!
Невероятно е ,че тук във форума ,някой търси грешки на езика от такова естество ,когато темата е съвсем ясна.
Наистина никой не почва да плюе докторите ,само защото е видял във форумите подобна тема
Хората го правят просто от болка , че системата ги прецаква непрекъснато и това е истината.
цитирай
42. alison - 41 коментар е мой.
12.09.2009 18:30
И ако ви е възможно,хора ,избягвайте латиницата ,когато пишете на български!
цитирай
43. gerdan - Удивително
12.09.2009 20:00
От вас, мили хора, научавам удивителни истории. Не че не съм подозирала и не съм чувала, но някак ... все се опитваме да не мислим за това или онова лошо нещо, защото на нас може да не ни се случи.
Ако успеем да не мислим за пошлата (нарочно не пиша "лошата") страна на нещата, може да се получи страхотен бестселър.

Иначе, смятах да не пиша повече, но историите просто напират сами да излязат. Ето една такава. Когато синът ми беше на 12 се наложи да търсим лекар в неделя следобяд. Цяла седмица си беше седял болен вкъщи, пиеше лекарствата, които Личната му изписа. Видимо се подобряваше. В неделя следобяд, обаче, вдигна температура. Притесних се, защото се получи след успешно лечение...
Вдигам телефона и звъня на личната. Включва се гласова поща, която ме информира, в случай на спешност - ако въпросът е за дете до 12 години, да отидем в център Лора, с който тя има сключен договор. Ако човекът е над 12 години, да посетим спешния център на ВМА. Тииит! И разговорът приключи. Тръгваме за ВМА. Там първо ни се чудят защо сме отишли, но все пак ни пращат при лекар, който ни уведоми, че те НЕ приемат пациенто под 18 години. Да идем в детска поликлиника. За щастие тя е наблизо. Е, там чакахме повече от час. То, добре, че температурата не беше много висока. И оттогава, като имам спешен случай, тичам в Пирогов. Но все пак да си знаете, че там очни лекари няма. :)
Желая здраве на всички!
цитирай
44. анонимен - I az sam lekar
13.09.2009 21:18
Predi niakolko meseca se varnah ot Tunis.Tam rabotih sreshtu 1800 leva na mesec i vsi4ki moi poznati mi se 4udeha za6to sam stoiala za tolkova malko pari.Na otgovora mi,4e zaplatata v Balgaria mi e bila na polovinata nikoi ne mi viarva6e.Znam,4e sisitemata ni e ujasna,znam,4e lekarite sa korumpirani,znam 4e mnogo ne si var6at rabotata dobre,no korupciata idva ot pacientite,ot straha,4e niakoi 6te te osadi,ot inerciata.Az sam dobar lekar,no 6te se mahna otnovo za6toto za dobrite niama miasto v taia sistema.Samo na edno miasto sam pro4ela za bial i 4eren spisak na lekarite v Sofia-v Bg mama,ako ima6e na pove4e mesta ne6to podobno mnogo lekari 6tiaha da prekarvat denia si v prazen kabinet
цитирай
45. анонимен - Много лъжеш мила
14.09.2009 07:26
Начина по който разсъждаваш, особено начина ти на изказ разкрива, че наистина си "герданъ", както самам си се кръстила.
За такива като теб, които използват с охота подигравателни обръщения, неприязън и просташка завист думи като "Гастро-то", "очаквания доктор", "д-р Хаус и половина в български вариант", "прегледите на Хауса", "повечето докторя", "огладнели доктори"- само лайна в устата ти курвенска!
цитирай
46. анонимен - axaxaxaxaxxa
14.09.2009 11:32
Пич, май от твойта уста сега мирише не кенеф....
цитирай
47. анонимен - нема работа
17.09.2009 14:29
А после нека да плашат че докторите щели да напуснат и да започнат работа из Европата за много пари, да а ма не, защото повечето от гилдията им са такива кретени и кожодери че и за санитари няма да ги вземат, така че споко може и да са некадърници ама поне няма къде да ходят, така че спокойно можем да си им теглим по една нашенска и да сменим дохтора, а доктори дал господ много и повечето небивателни. Да ме прощават добрите лекари и такива съм срещал ама са като бялата лястовица.
цитирай
48. анонимен - ПИШЕТЕ ИМЕНА
01.10.2009 11:28
За какво се жалвате като едно име не споменавате как ще сте полезни на читателите като текстовете които споделяте с нас не носят никаква информация. Ако пишете роман или друга някаква лирика означетего та да знаем ние по-простоватите, че ще си загубим времето.
цитирай
49. alison - Смешно е ,
02.10.2009 01:26
АНОНИМЕН да търси имена !
цитирай
50. анонимен - Бенева
10.11.2009 17:50
Г-н Лекар (това вероятное името ви), пише се за всичко, но където му е мястото! Тук темата е здравеопазване, не строителство! Освен това, нали представители на Вашия съюз подписват рамковите договори, така че Вашите права са защитени. Да сте чували някой пациент да го е подписал? Или някой изобщо да е питал за нашето мнение и проблеми? Не! Въпросът обикновено е: плати ли? Най-обичам правата ми да съвпадат със задълженията - да си плащаш ЗО!
цитирай
51. анонимен - Докато си плащаме здравни осигуровки и си мълчим, така ще е
26.03.2012 14:36
Докато си плащаме здравни осигуровки и си мълчим, така ще е. Кога най-накрая ще се обединим като българи и ще си потърсим правата и ще потърсим сметка на всички, които ни окрадоха и унищожаваха през всички тези години?
цитирай
52. gerdan - да, плащаме си и си мълчим, така е
26.03.2012 22:35
... само че нямам с какво да се похваля в това отношение. Вместо това започнах да се осигурявам към фонд и така поне не чакам на опашки, приемат ме веднага, изследват ме, а са и учтиви... А де да беше така и към здравната каса. Защото на касата плащам 3-4 пъти повече, отколкото на фонда, ама ... България...
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: gerdan
Категория: Лични дневници
Прочетен: 243197
Постинги: 19
Коментари: 170
Гласове: 196
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031